Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2013

JOHANNES PASSION

(ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΠΑΘΗ)

(ΟΡΑΤΟΡΙΟ* ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΘΟΥΣ)

ΟΥΒΕΡΤΟΥΡΑ (ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ)

"Θα ‘ρθει καιρος που ο διαβολος θα μπει μεσα σ’ ενα κουτι και θα φωναζει και τα κερατα του θα ‘ναι στα κεραμιδια" (Αγιος Κοσμας ο Αιτωλος)

ΡΕΤΣΙΤΑΤΙΒΟ ΤΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΙΩΑΝΝΗ

"Ελπίζω ο ανακριτης και ο εισαγγελεας που τους αφησαν ελευθερους (αναφερεται στα κομματικα στελεχη της Χρυσης Αυγης) να βλεπουν τηλεοραση" (Ιωαννης Πρετεντερης)

(Επιτελους ας δειξει αυτο το κερατοφορο ρημαδοκουτοτερας καμια τσοντα.
Βαρεθηκα το streap tease του καπιταλισμου και στο κατω - κατω η αυτοχειρια θελει την αισθητικη της, διαφορετικα αποτελει διαστροφικη παρεκκλιση)

ΑΡΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΟΥ

"Σημερα μονο οι ηλιθιοι κανουν δικτατοριες με τανκς, απο τη στιγμη που υπαρχει η τηλεοραση" (Umberto Eco)

ΧΟΡΙΚΟ

"Αν πιστευεις πως οι σκεψεις σου δημιουργουνται μεσα στο μυαλο σου, πιστευεις επισης πως τα τηλεοπτικα προγραμματα παραγονται μεσα στη συσκευη της τηλεορασης σου" (Warren Ellis)

(Προφανως εννοει, πως υπαρχουν και οι κατασκευαστικες εταιριες, που κατασκευαζουν τις ιδεες και τα προγραμματα της τηλεορασης και παρεπιπτοντως και μεγαλα εργα, για το ξεπλυμα των μαυρων ιδεων και των καταμαυρων προγραμματων)

ΑΜΕΝ

* ΟΡΑΤΟΡΙΟ. Θρησκευτικη δραματικη φορμα του Μπαροκ, χωρις σκηνικη δραση.
Ονομαστηκε ετσι απο τους Ορατοριανους, μοναχους του Αγιου Filippo Neri (1515 – 1595), Secondo Apostolo di Roma, που συναθροιζονταν προσευχομενοι στο Oratio (Προσευχηταριο).
Το πρωτο οργανωμενο, ως μουσικη φορμα και οχι απλα ακολουθια υμνων, ορατοριο ηταν το "Rappresentatione di Anima et di Corpo" (Αναπαρασταση της Ψυχης και του Σωματος) (1600) του Emilio de' Cavalieri (1550 - 1602), αυλικου συνθετη της οικογενειας των Μεδικων, υπευθυνου τελεταρχη και συνεργατη του πριγκιπα Bardi, ο οποιος Bardi δημιουργησε τη Φλωρεντιανη Camerata, απο τις "Αναγεννησιακες" ανησυχιες της οποιας προηλθαν οι πρωτες οπερες "Δαφνη" και "Ευριδικη", δια της συνθετικης χειρος του Jacopo Peri (1561 - 1633).

Για τη δημιουργια, λοιπον, του ορατοριου και της οπερας χρειαζεται ενας μοναχος, ο Filippo Neri στο Ιταλικο Μπαροκ, η Μερκελ στο Ελληνικο Μπαροκ, μια αιρεση, προσευχομενων Ορατοριανων στο Ιταλικο Μπαροκ, προσκυνημενων Μνημονιακων στο Ελληνικο Μπαροκ, μια αυλη, της ολιγαρχιας των Μεδικων στο Ιταλικο Μπαροκ, της "δημοκρατιας" των Βαρωνων των ΜΜΕ στο Ελληνικο Μπαροκ, ενας πριγκιπας, ο Bardi στη Φλωρεντια, "κοινοβουλιο" πριγκιπων στην Αθηνα, μια Camerata, η ιδια στο Ιταλικο και το Ελληνικο Μπαροκ και ενας συνθετης, ευτυχως, διαφορετικος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου