Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, Ο ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΕΥΡΩΠΑΪΣΜΟΥ

Κατα τον Αγγλο συγγραφεα Thomas Browne (1605-1682) "ο θανατος ειναι η θεραπεια για ολες τις ασθενειες", εκτος απο την ασθενεια του χρεους, που η μεταδοση της, κατα το κληρονομικο δικαιο, υπερβαινει το βιολογικο "δικαιο" των νομων του Mendel.

O Pablo Neruda στο ποιημα του "Ο στρατηγος Φραγκο στην κολαση" εγραψε, πως "θανατος απο θανατο δεν εχει διαφορα", ισως γιατι ειχε την τυχη να γνωρισει μονο τη βαρβαροτητα της δικτατοριας του στρατηγου Franco και οχι την κτηνωδια της χρηματοπιστωτικης δικτατοριας, που κυλησε ως τεντζερης και βρηκε το καπακι του ναζισμου στο θαλαμο των αεριων της λεγομενης "Ενωμενης Ευρωπης".

Και ομως, θανατος απο θανατο εχει διαφορα.
Ο συγχρονος Ελληνομαρτυρας καθημερινα  διαπιστωνει αυτη τη διαφορα, οπως για παραδειγμα, πως ο θανατος απο τον καρκινο ειναι λιγοτερο ανωδυνος απο το θανατο απο το χρεος.

Η εθελοντρια γιατρος του Μητροπολιτικου Κοινωνικου Ιατρειου του Ελληνικου Κατερινα Παπαγκικα κατεγραψε με λιγα λογια αυτο το δραμα του Ελληνα, δηθεν "Ευρωπαιου", που σερνει το χορο του Ζαλογγου, επιλεγοντας να πεθανει απο τον καρκινο, παρα να χρεωσει στα παιδια του το κοστος της νοσηλειας του, μετατρεποντας τα ουσιαστικα σε δουλοπαροικους των σαδιστικων διαστροφων των τυραννοευρωδανειστοδεινοσαυρων:

"Η ασθενεια του καρκινου ειναι πολυ ακριβη. Υπαρχουν ανασφαλιστοι ανθρωποι που προτιμουν να χασουν τη ζωη τους απο το να χρεωσουν τα παιδια τους. Επιλεγουν τον θανατο απο ασθενεια απο τον θανατο από χρεη».

H διαπιστωση αυτη της Κατερινας Παπαγκικα, μεσα απο την αμεσοτητα και τη λιτοτητα της διατυπωσης της, κρυβει την αποφασιστικη σοφια του Αισχυλου "θανατος των ανηκεστων κακων ιατρος" και την αφοπλιστικη νουθεσια του Bertolt Brecht "μη φοβαστε περισσοτερο το θανατο απο μια ανεπαρκη ζωη".
Μπροστα στον απανθρωπισμο της ανεπαρκους ζωης του παιδιου του, που θα χρεωθει απο τη νοσηλεια του γονιοτ,  ο Ελληνας καρκινοπαθης γονιος, που με τη βια τον ονομασαν Ευρωπαιο, επιλεγει με την αυτοπεποιθηση του Bertolt Brecht τον ανθρωπισμο, κατα τον Αισχυλο, του θανατου, του ιατρου των "ανηκεστων κακων".

Μηπως υπαρχει ενας, εστω "ισοδυναμος", αντιλογος να επιλεξω τον ευρωπαισμο ή μαλλον τον γερμανισμο αντι του αντιευρωπαισμου - αντιγερμανισμου;

Μηπως υπαρχει εστω και ενας λογος να επιλεξω τη "φιλια" της Ευρωγερμανιας απο το αγεφυρωτο μισος;

Αυτο που δοκιμαζουν σημερα οι λαοι της Ευρωπης δεν ειναι το αποτελεσμα του ανθρωπισμου του Ευρωπαικου Διαφωτισμου, αλλα η πεφωτισμενη δεσποτεια της κτηνωδιας του Γερμανικου ναζισμου, που μπηκε στα σπιτια μας αυτη τη φορα με οπλο το χρημα.

Ο Γερμανος φιλοσοφος και κοινωνιολογος Jürgen Habermas, προσκεκλημενος την Κυριακη στη συνδιασκεψη του SPD (Σοσιαλιστικου Κομματος της Γερμανιας) στο Potsdam, χαρακτηρισε τη διαχειριση της λεγομενης ευρωπαικης οικονομικης κρισης, στην πραγματικοτητα, ευρωπαικης ανθρωπιστικης κρισης, ως "πολιτικο εξευτελισμο ολοκληρων λαων και καταστροφη ολοκληρων γενιων", δηλαδη με απλουστερα λογια ως λαοκτονια και γενοκτονιαν, που μετα την ολοκληρωση της ομιλιας του και την αποχωριση του απο τη συνδιασκεψη, τα καταλοιπα του γερμανικου κομματικου σοσιαλιστικου σωληνα βρηκαν αδικη την κριτικη του σεμνου φιλοσοφου, θεωρωντας τη λαοκτονια και γενοκτονια ως μια απλη και συνηθισμενη περιπτωση δακοκτονιας.
Ο γερμανικος ναζισμος, εξαλλου, εχει σοσιαλιστικα και εθνικιστικα χαρακτηριστικα ως "εθνικοσοσιαλισμος".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου