Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ


ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 5

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Θέλοντας να αρχίσω να δίνω στη δημοσιότητα κάποια απολύτως ειδικά ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, που απευθύνονται, όχι απλά σε ειδικευμένους, αλλά και με προχωρημένες γνώσεις μουσικούς, θεωρώ χρήσιμο να δημοσιεύσω πρώτα ένα σύντομο σημείωμα για τη ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ.

Προσωπικά δεν ασπάζομαι την αυθεντία καμιάς από τις μεθόδους της μουσικής ανάλυσης, που θα παραθέσω παρακάτω, παρά το ότι τις σπούδασα, τις μελέτησα, τις δίδαξα, τις χρησιμοποίησα και μάλιστα πρωτοπορώντας, όπως τη Σημειωτική Ανάλυση στο Abîme des oiseaux (Άβυσσος των πουλιών) του QUATUOR POUR LA FIN DU TEMPS του Messiaen ή την Pitch Class Set Theory Ανάλυση του Allen Forte σε έργα του δωδεκαφθογγικού σειραϊσμού, που ελπίζω κάποια στιγμή να δημοσιεύσω, ακόμα και τις κατέγραψα και τις ανέπτυξα στο βιβλίο μου με τίτλο «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ» κι’ αυτό για να μη στερήσω από τους σπουδαστές μου τους καρπούς της γνώσης.

Μπορεί αποσπασματικά στοιχεία των διαφόρων μεθόδων να χρησιμοποιώ κατά καιρούς ευκαιριακά, όταν εξυπηρετούν τις γενικότερες σκοπιμότητές μου, η τακτική μου όμως είναι προσηλωμένη στη Γαλλική αντίληψη, όπως την κληροδοτήσαμε από τους μεγάλους δασκάλους, τον Messiaen, τον Barraqué και τον Boulez, που θέλουν σε μια αδιαίρετη τριάδα την τεχνική, τη φιλοσοφία και την αισθητική.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου