Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Η ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

EIN NEUER KZ IST GEBOREN*

ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΩΝ (ΕΥΡΩ)


Βρεθηκα στην Κυπρο τις μερες που η κυβερνηση του "Κομμουνιστη" προεδρου της υπεβαλλε το αιτημα για ενταξη στο λεγομενο "μηχανισμο στηριξης" για την ανακεφαλαιοποιηση των τραπεζων και εζησα απο κοντα την αγανακτηση και απορια των Κυπριων, πως μια ανθουσα οικονομια, οπως η δικη τους, με τους καλυτερους οικονομικους δεικτες της ΕΕ, το μικροτερο χρεος, μολις 60% του ΑΕΠ και ελλειμα μολις 2,5%, που στο τελος του ετους θα μηδενιστει, θα βρεθει κατω απο την "εποπτεια" (διαβαζε κυριαρχια) της διεθνους χρηματοπιστωτικης αλητειας, για την τακτοποιηση των οικονομικων της.

Πρωτα - πρωτα σκεφτηκα τον ποιητικο λογο του Ελυτη: Οταν ακους "ταξη", ανθρωπινο κρεας μυριζει.
Υστερα, οταν Κυπριος φιλος μου πολιτικος μου πληροφορησε για τις επιχειρηματικες κομματικες δραστηριοτητες του ΑΚΕΛ, θεωρουμενου ως Κομμουνιστικου κομματος, μου ηρθε στο νου η αποψη - ευφυολογημα του Γαλλου δημοσιογραφου και συγγραφεα Henri Jeanson: Καπιταλισμος ειναι η εκμεταλλευση ανθρωπου απο ανθρωπο, ενω σοσιαλισμος ειναι ακριβως το αντιστροφο.

Ηδη οι πεντε απο τις δεκα επτα χωρες του τεχνητου μορφωματος της ατιμου και αθλιου ευρωζωνης βρισκονται υπο χρηματοπιστωτικη κατοχη και αναμεσα τους μια χωρα, που αντεξε στον εικοστο αιωνα το οικονομικο βαρος ενος απελευθερωτικου αγωνα κατα της Αγγλικης αποικιοκρατιας και τις ολεθριες συνεπειες μιας Τουρκικης εισβολης και κατοχης, με χιλιαδες προσφυγες, τους οποιους και αποκατεστησε και καταστροφη του παραγωγικου της ιστου, που επανορθωσε.

Θυμαμαι πως την περιοδο της Τουρκικης εισβολης εκμισθωνα ενα διαμερισμα σε Κυπριο φοιτητη της Αγγλικης φιλολογιας του ΑΠΘ, που το καλοκαιρι του 1974 πολεμησε τους εισβολεις.
Οταν επεστρεψε τον Νοεμβριο στη Θεσσαλονικη για τη συνεχιση των σπουδων του, αρνηθηκε ευγενικα την προσφορα μου να μην καταβαλει τα μισθωματα του καλοκαιριου, λεγοντας μου "μην στενοχωριεστε, οι Κυπριοι δεν εχουμε οικονομικο προβλημα, ειμαστε πλουσιοι".

Η χρηματοπιστωτικη κατοχη ειναι επαχθεστερη απο την Τουρκικη.

Το προβλημα, τελικα, της Ευρωπης ειναι το ιδιο το Ευρω, που επιβληθηκε ως ισοδυναμο συναλλακτικο μεσο σε μη ισοδυναμες οικονομιες και ιδιαιτερα σε μη ισοδυναμους και διαφορετικους πολιτισμους.
Σε ενα μεγαλο βαθμο το νομισμα δεν ειναι απλα ενα οικονομικο μεσο, αλλα ενα συναλλακτικο πολιτισμικο αποσταγμα, που κηδεμονευει, συναιρει και δημιουργει διαυλους "επικοινωνιας" (επι της κοινωνιας, υπερκοινωνικους)  μεταξυ των ταξικων ανισοτητων ενος συγκεκριμενου πολιτισμικου χωρου.
Το ισοδυναμο αυτο συναλλακτικο μεσο, το Ευρω, χωρις πολιτισμικη βαση, ομοιογενοποιησε την εκμεταλλευση, για να εξυπηρετησει τον οικονομικο επεκτατισμο της Βορειας Ευρωπης στις αναδυομενες τοτε αναπτυξιακα χωρες του Νοτου, με τελικο σκοπο την κυριαρχια του αϋλου χρηματοπιστωτικου πλουτου στον παραγωγικο πλουτο και την παλινδρομηση και υπερσυσσωρευση των ευρωπαικων κεφαλαιων στις ισχυρες οικονομιες του Βορρα.

Ετσι, ενα νομισμα απο μεσο συναλλαγης και πολιτισμικης αντιληψης των οικονομικων σχεσεων μιας κοινωνιας εγινε μεσο υποταγης σε γεωγραφικες μακροκλιμακες, πχ η συνδεση στην Αργεντινη της αξιας του εθνικου της νομισματος με το Αμερικανικο δολαριο, που οδηγησε στη χρεοκοπια της χωρας, το κοινο νομισμα (Ευρω) στην ΕΕ, που αποδεκατιζει τη μια μετα την αλλη τις συνδεδεμενες με το αυτο οικονομιες.

Ακομα, οι μηχανισμοι της μοχλευσης των τραπεζων, που εκμεταλλευονται πολλαπλασιαστικα τον κοινωνικο πλουτο και μεσω των χρηματοπιστωτικων μηχανισμων της υπερχρεωσης των λαων οδηγουν στην αλλοτριωση τους, με τη μετακυλιση των κερδων στο τραπεζικο συστημα και των ζημιων στους λαους, αυτο που πριν δυο χρονια ονομασα τραπεζοφασισμο και σημερα δεν εχω τον παραμικρο δισταγμο να χαρακτηρισω την ΕΕ ως Συγχρονο Χρηματοπιστωτικο Στρατοπεδο Συγκεντρωσης Οικονομικων Αιχμαλωτων (Ευρω).

"Πολλα και ανοσια περι το των πολλων νομισμα γεγονε" (Πλατων).

Ειπα να κλεισω με τον Πλατωνα και να μην αναφερθω στις πηγες της Μαρξιστικης θεωριας για το φετιχισμο του χρηματος, ως "εμπορευματος" που παραγει πλουτο, οπως ο φετιχισμος αυτος αναπτυχθηκε στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ απο τον Μαρξ.
Δεν μπορω, ομως, να αποσιωπησω την αποψη του Τροτσκι, που εκτος απο το φετιχισμο του χρηματος, καταγραφει και τα τεχνητα διλημματα, που μπηκαν στις προσφατες εκλογες στον Ελληνικο λαο, πχ. για την απειλη των μισθων και των συνταξεων, με την εκλογικη αρνηση της τυραννιας του Ευρω, οι οποιοι μισθοι και συνταξεις στην πραγματικοτητα αποτελουν το αντιτιμο του κοινωνικου συμβιβασμου με ενα καθαρα αντικοινωνικο μεσο, το χρημα, γιατι καμια υπερσυσσωρευση πλουτου, ακομα και αυτου που χαρακτηριζεται ως κοινωνικοποιημενος - εννοια που εμπεριεχει τον παραγοντα της ιδιοκτησιας - απο τα ψευτοσοσιαλιστικα καθεστωτα, δεν εχει ανθρωπιστικη και κοινωνικη διασταση.
Αλλο ο κοινωνικος, οπως τον εννοει ο Τροτσκι και αλλο ο κοινωνικοποιημενος πλουτος, πχ της αρσακειαδας του καπιταλισμου, που μεταμφιεστηκε στη χωρα μας απο τους νονους της νυχτας των Αμερικανικων μυστικων υπηρεσιων, ως δηθεν σοσιαλιστικο κινημα.
"Το θανατηφορο χτυπημα στο φετιχισμο του χρηματος δεν θα δοθει παρα σ' ενα σταδιο, κατα το οποιο η σταθερη αυξηση του κοινωνικου πλουτου, θα κανει εμας τα διποδα να ξεχασουμε τη μιζερη σταση μας απεναντι σε καθε λεπτο περισσειας εργασιας και τον ταπεινωτικο φοβο μας για το μεγεθος της μεριδας μας. Οταν θα χασει την ικανοτητα του να φερνει ευτυχια ή να πεταει τους ανθρωπους στα σκουπιδια, το χρημα θα μετατραπει σε απλο λογιστικο μεσο, καταλληλο για τη στατιστικη και το σχεδιασμο" (Τροτσκι).

* ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΕΧΕΙ ΓΕΝΝΗΘΕΙ

ΥΓ. Τελικα η μνημονιακη πολιτικη της επιμηκυνσης του χωροχρονου της δημοσιονομικης πειθαρχιας φαινεται να κερδιζει εδαφος, με αποτελεσμα τη μεταθεση του ημερησιου δελτιου των αυτοκτονιων απο την κεφαλη στην ουρα των ψηλων γραμματων των ειδησεων.
Η μη ασκηθεισα ακομα, ουτε καν προαναγγελθεισα δια προγραμματικων δηλωσεων πολιτικη της νεας κυβερνησης της μνημονιακης συνενοχης, πετυχε την επιμηκυνση του χρονου προσαρμογης, με την μεταθεση του δελτιου των αυτοκτονιων των Ελληνων απο την αρχη στο τελος των ειδησεων των Μεσων Μαζικης Παραπληροφορησης και Επι-κοινωνιας (κηδεμονων της κοινωνιας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου